Friday, September 5, 2014

Masak memasak

ayam bakar 




Teks : zawiah daud
foto : hp lenovo

Hari ini 5/09/2014

Saya merancang rancang untuk memasak hari ini . Sudah lama rasanya tidak memasak masakan kegemaran suami dan saya sendiri . Asyik makan yang simple simple sahaja.
Makan dikedai rasanya tidak kenyang kerana ianya tidak berapa menepati citarasa kami yang agak simple .

Wishlist untuk saya masuk dapur hari ini ;-
1. Masak nasi lemak sambal sotong
Sotong yang dibeli tadi di pasar UTC, sungguh terekejut dengan harganya .
RM10.00 untuk 5 ekor sotong !
RM8.50 untuk 500gm .

2. Buat kek sarang semut .
Kek ini saya suka sangat, sebab ia tak muak.
Boleh makan banyak banyak .:)

Dan tentunya ianya seronok sebab dapat masak dengan penuh kasih sayang .

Insya Allah saya cuba kongsikan resipinya .


No comments:

Post a Comment