Monday, August 11, 2014

Saya mahu kembali menulis

Teks : zawiah daud
foto : google


Bismillah...

Sarapan pagi saya hari ini adalah bean dan nescaffe susu. Saya adalah peminat tea susu sebenarnya .

Saya mahu kembali menulis dan terus menulis.. Tetapi keterbatasan masa menjadi halangan untuk saya terus fokus dalam penulisan. Walaupun hanya menulis di blog. Tulisan saya  ini   akan ulang baca beberapa kali dan akan membuat beberapa pembetulan. Saya masih mencari kekuatan diri dan disiplin untuk fokus.

Menulis adalah satu kebaikan . Kerana pada saya ia dapat  memberikan manfaat bukan untuk saya sahaja bahkan saya dapat sebarkan kebaikan nya juga.

Saya seorang suri rumah serta tidak mempunyai jadual khusus. Setiap hari rutin saya beredar sekitar menyelesaikan perkara-perkara asas yang sama seperti membasuh, mengemas dan memasak. Pada saya berada dirumah dan bekerja dari rumah adalah nikmat yang tidak boleh dijual beli.

Setiap individu yang berjaya, mereka pasti memiliki jadual peribadi yang ketat dan tersusun. Malah mematuhinya dengan penuh disiplin. Inilah yang membezakan ianya biasa atau luarbiasa.

Disiplin.
Kadangkala ianya juga bocor pada diri saya. Ketirisan yang tidak dapat ditampung .

I write to inspire others

Teks: zawiah daud
foto :google
Pagi yang sejuk (9.55 pagi hari Selasa )

No comments:

Post a Comment